Akumulator: kako deluje ?

Akumulator: kako deluje ?

Akumulator je naprava, ki ima shranjeno elektriko- električno energijo za uporabo v avtomobilih, tako v osebnih kot dostavnikih, avtobusih, tovornih vozilih, delovnih strojih in kmetijski mehanizaciji, seveda tudi motornih kolesih, po novem pa tudi v električnih dvokolesih. Shranjeno električno energijo uporabljamo v prihodnjem času. Kemijska reakcija se odvija med pozitivnimi in negativnimi elektrodami. Napetost ene celice znaša 2 volta. S številom celic, ki so vgrajene v akumulatorju, je odvisna nazivna moč akumulatorja.

AKUMULATOR 4MAX 12V 95Ah 850A START STOP EFB D+

AKUMULATOR 4MAX 12V 95Ah 850A START STOP EFB D+

Električni tok teče  iz akumulatorja k porabnikom v trenutku, ko se spojita oba pola na akumulatorja. Minus pol se pritrdi preko električnega vodnika in kleme na karoserijo avtomobila. Pritrditev mora biti izvedena tako, da je stalna fiksna in trdna povezava.

Plus priključek je pritrjen na električni vodnik, ki je povezan z vso električno napeljavo v avtomobilu. Moderni avtomobili imajo občasno na teh plus priključkih nameščeno še posebno močno varovalko, ki varuje elektroniko pred kratkim stikom in prenapetostjo. Kratki stik če pride do njega povzroči nepopravljive posledice predvsem na motornem računalniku.  Ko vključimo katerega od porabnikov, se začne prenos električnega toka iz akumulatorja na porabnika. Največji porabnik v vsakem vozilu je zaganjač, s katerim zaženemo štiritaktno bencinski ali dizel motor avtomobila. 

Svinčev – kislinski akumulator je v stalnem procesu polnjenja in praznjenja. 

Ko zaženemo motor, se akumulator prazni. Ko se vozimo in uporabljamo svetlobna telesa, gretje, pranje vetrobranskega stekla itd, se odvija proces praznjenja akumulatorja. Med delovanjem motorja pa v obratni smeri alternator polni akumulator prav tako s kemijskim  procesom v obratni smeri. V tem delu polnjenja se obnavlja razlika v količini svinca na enih ali drugih ploščah,  ki so vgrajene v akumulatorju in so med sabo povezane  v celoto. Ker se ne moremo voziti brez električnih porabnikov je sistem polnjenja preko alternatorja urejen na način, da vedno polni več kot je trenutna poraba. Polni tudi ves čas delovanja motorja.

Polnjenje in praznjenje akumulatorja popolnoma razumejo samo strokovnjaki. predvsem kemiki.